Aydın

Kuzeyinde Manisa ve İzmir, güneyinde Muğla, doğusunda Denizli ve batısında eşsiz Ege denizi ile dört tarafı en az kendisi kadar mükemmelikler ile çevrili, Kuşadası ve Didim gibi güzelliklere sahiplik eden cennet şehir Aydın.

Geçtiğimiz hafta ailecek tarım ve turizm açısından Ege Bölgesi’nin en gelişmiş illerinden biri olan Aydın’ı ziyaret ettik. Amacımız tabi ki bütün bir senenin yorgunluğunu Ege Denizi’ne bırakmaktı. İstanbul’dan kalkıp Aydın’a uçak ile gitmeye karar verdik. İlk başta Aydın Ucuz Uçak Bileti konusunda birtakım araştırmalar gerçekleştirdik. Size bu seyahatimiz hakkında bilgiler vermek istiyoruz.

Burası, Ege Bölgesi’nin en kalabalık üçüncü ili. Şehrin kuzeyinde Manisa ve İzmir, güneyinde Muğla, doğusunda Denizli, batısında ise Ege Denizi bulunmaktadır. 1 milyon 20 bin 957 kişinin yaşadığı Ege şehri, Türkiye’nin en büyük 20. ilidir. Buraya bağlı 17 ilçe bulunuyor. Bu ilçelerin birçoğunu gezme fırsatı bulduk. Bölge, Akdeniz ikliminin etkisinde yer alıyor.

Aydın Gezilecek Yerler

Aydın, Didim AfrodisiasBölgeye turizm için gittiyseniz mutlaka Didim ya da Kuşadası’na uğramalısınız. Turizm potansiyeli özellikle bu iki ilçede yüksek. Biz ailecek iki tatil beldesine de uğradık. İkisinin de birbirinden güzel plajları ve koyları var. Biletimizi aldıktan sonra ilk olarak tabi ki merkezi gezdik. Merkezde gezilecek pek fazla bir yer olmadığı için “Forum” da takıldık. Tatil için alışverişlerimizi yaptıktan sonra önce Didim’e, daha sonra da birkaç günlüğüne Kuşadası’na geçtik. Türkiye’nin en güzel tatil beldelerinden ikisinde birkaç günlük tatilimizi gerçekleştirdikten sonra Aydın’ın ilçelerinde bulunan Milet, Didyma, Magnesia, Priene, Nysa, Afrodisias gibi önemli tarihi yerleri dolaştık.

İlde yaklaşık 680 tesis bulunuyor. Kuşadası, Didim Plajları ve Dilek Yarımadası Milli Parkı ziyaret edilmesi gereken yerlerin başında geliyor. Alışveriş için merkezde Kipa Extra AVM, Söke’de Novada Alışveriş Merkezi ve Ege Outlet Mağazaları, Kuşadası’nda Kipa AVM, Scala Nouva, Kuşadası AVM gibi yerleri tercih ettik. Son derece uygun fiyatlarla birçok ihtiyacımızı bu alışveriş merkezlerinden karşıladık.

Aydın'da ne yenir

Ne Yenir, Ne Alınır

Buraya geldiğinizde yiyeceğiniz en mükemmel yiyeceklerin başında incir geliyor. Faydasını saymakla bitiremeyeceğimiz incirleri, bölgede adım attığınız her yerde bulabilirsiniz. Tadını anlatmak istemiyorum, o tadı mutlaka yaşamalısınız. İstanbul’a geri dönerken incirlerden fazlasıyla aldık ve arkadaşlarımıza da hediye ettik. Biz tam mevsiminde yörede olmadığımız için, Aydınlılar Ağustos’ta inciri dalından kopararak yiyebileceğimizi de belirttiler. Yani Ağustos – Eylül aylarında bu güzelliğe yolunuz düşerse mutlaka yaş inciri tadın.

Yenipazar ilçesinin ise pidesi meşhurmuş. Yoldan birini çevirip “Aydın’da ne yenir?” sorusunu sorduğumuzda 10 kişiden 7’si Yenipazar pidesi yanıtını verdi. Bunun için merkezden bir araç kiraladık ve Yenipazar’a gittik. Meşhur Yenipazar pidesi ile İstanbul’da yediğimiz pideleri karşılaştırmamız, Yenipazar pidesine hakaret olacaktır. Bu mükemmel tadı anlatmak için kelimeler yetersiz kalır.

Aydın Yol Haritası

Aydın Uçak Bileti alarak ailecek Aydın’a gelmeyi planlamıştık. Araştırmalarımız sonucunda şehirde havaalanı olmadığını öğrendik, biz de Aydın’a 1 buçuk saat uzaklıktaki İzmir’e bilet aldık ve seyahatimizi sorunsuz bir şekilde gerçekleştirdik. Firmaların sunduğu servislerle de Aydın’a ulaştık. Civar il ya da ilçelerde oturuyorsanız karayolunu kullanabilirsiniz.

• Aydın Panoramik
  • Aydın için Yorumlar
    Aydın için Değerlendirmeler

Tarihçe

Aydın; çeşitli uygarlıklara ev sahipliği yapmış, Antik Çağda Afrodisias, Milet, Didyma, Nysa, Priene, Magnesia gibi önde gelen kentlerdir. Bugünkü Aydın, Tralles Kenti ile birlikte MÖ 2500 yılında Hititler zamanında gelişmiş, 8. yüzyılda Lydia zamanında da en parlak çağını yaşamıştır. Selçuklularla birlikte Türk uygarlığının kültür varlığı ve eserleriyle donatılmıştır. Aydınoğulları zamanında şehrin adı Aydın Güzelhisarı olmuş, daha sonra Aydın adını almıştır. 1811’de İzmir, Saruhan (Manisa), Menteşe (Muğla), Antalya, Isparta sancaklarını kapsayan eyaletin merkezi oldu. Kurtuluş Savaşından sonra 1923 yılında Aydın müstakil vilayet olmuştur.

Coğrafya

Kuzeyinde İzmir ve Manisa, doğusunda Denizli, Güneyinde Muğla yer alır. Batı sınırları ise Ege Denizi kıyıları çizer. İlin denizden yüksekliği 64 metredir. Akdeniz ikliminin etkisindedir. Bu iklim şartları ve topografik yapı Aydın ve çevresinde iki ayrı bitki topluluğunun (maki ve orman) gelişmesine neden olmuştur. Aydın’da 395.494 hektar alanda sulu tarım yapılmaktadır.Zeytin ve meyvelikler en geniş alanı kaplar. İlde 6 Baraj (Kemer Barajı, Çine Topçam Barajı, Yaylakavak Barajı, İkizdere Barajı, Çine Adnan Menderes Barajı, Karacasu Barajı) mevcuttur. Aydın, zeytin, incir, kestane üretiminde Türkiye’de 1. sırada, pamuk üretiminde ise 3. sırada yer almaktadır. En yağışlı mevsim kıştır. Yaz mevsiminde yok denecek kadar az yağış almaktadır. Kar yağışı ender görünür.

Dahası mı?
diğer konularımıza da gözatın.

Gerekli alanlar var
Lütfen Bekleyiniz...
Sizin için en uygun uçuşları hazırlıyoruz.