Erzurum

Kış turizminin önde gelen şehri, Doğu Anadolu Bölgemizin en büyük yüzük ölçümüne sahip, Artvin'den Erzincan'a, Bayburt'dan Ağrı'ya doğunun yapı taşlarına komşu. Soğuğu ile içinizi titretirken, tarihi yapısı, hoşgörülü halkı ile ısıtan şehrimiz, Erzurum.

Erzurum Gezilecek Yerler

Erzurum PalandökenDoğu Anadolu bölgesinin en büyük şehri, kuzeyinde Artvin ve Rize, batısında Bayburt ve Erzincan, doğusunda Kars ve Ağrı ve güneyinde Bingöl ve Muş olan Erzurum kış aylarının en uğrak şehirlerinden birisi ve bizde bu yüzden güzel bir tatil yapmak için bu sefer rotamızı Erzurum’a çevirdik. Buraya nasıl gideceğimiz konusunda başlarda biraz endişemiz vardı. Bulunduğumuz yer itibariyle otobüsle yolculuk biraz uzun kaçıyordu. Sonra internette yaptığımız birkaç araştırma ile Erzurum Uçak Bileti kampanyaları ve fırsatlarına göz attık. Sonunda kendimize göre bir kampanya bularak Erzurum’a geldik. Kış turizminin domino taşlarından birisi olan Erzurum’a geldiğimizde aslında çokta soğuk bir havayla karşılaşmadık.

Öğrendiğimize göre Erzurum’da bulunan Dumlu ve Palandöken Dağları şehrin merkezindeki havayı oldukça etkiliyor ve yumuşatıyor. Kısacası buraya gelmeyi düşünüyorsanız, bizim gibi sarınıp sarmalanıp gelmenize gerek yok. Fakat gene de önlem için birkaç kalın kıyafetinizi getirmenizde fayda var.

Erzurum Cağ KebabıDadaşların memleketine geldikten sonra ve birazda kendimize geldikten sonra hemen gezmeye çıktık. Malum Erzurum’da gezilecek oldukça fazla yer var. İlk gittiğimiz yer Erzurum Arkeoloji Müzesi oldu. Burada oldukça güzel eserleri gördükten sonra ise sırasıyla Erzurum Atatürk Evi, Erzurum Kalesi, Erzurum Saat Kulesi, Lalapaşa Camii ve Yakutiye Medresesini gezdik. Aslında Nene Hatun Milli Parkı, Narman Peribacaları ve Tortum Şelalesini de görmek istedik fakat Palandöken Kayak merkezine gitmek için hazırlıklarımızı yapmamız gerekiyordu. Fakat sizlerin buraları gezmesini tavsiye ederim.

Ne Yenir, Ne Alınır

Şehri gezdikten sonra karnımız bayağı acıktı ve Erzurum’un yöresel yemeklerini yiyebileceğimiz güzel küçük bir restorana girdik. Bize ayran aşı çorbası, paça çorbası, herle aşı ve kesme çorbasını tavsiye ettiler. Bu çorbalar Erzurum’un ünlü çorbalarıymış. Ben ayran aşı içtim ve lezzetine hayran kaldım. Fakat asıl olayın çorbada olmadığını ana yemeğe geçtiğimizde fark ettik. Erzurum’un simgesi haline gelen Cağ kebabı ile resmen mest olduk. Koyun etinin odun ateşinde kendine has baharatları ve teknikleriyle hazırlanıp, yatay ateşte pişirilmesiyle hazırlanan bu muhteşem lezzetin üzerine eklenen dökme tepsi tel kadayıfla bu lezzet şölenini sonlandırdık. Zaten biraz daha yesek sanırım hiçbir yere gidemeyecektik.

Bunun dışında Erzurum’da ihtiyaçlarınızı giderebileceğiniz pek çok mağaza ve alışveriş merkezide bulunuyor. Şehrin merkezine indiğinizde Migros, Erzurum AVM, Palerium AVM ve Boyner gibi pek çok alışveriş merkezini bulabilirsiniz. Böylece ihtiyaçlarınızı giderebilirsiniz.

Erzurum Yol Haritası

Erzurum’a giderken hem otobüs hem de uçak yolculuğunu tercih edebilirsiniz. Fakat bana sorarsanız onca yolu otobüs ile gitmek biraz eziyet oluyor. Netice olarak Erzurum Ucuz Uçak Bileti kampanyalarından yararlandık ve çok uygun fiyatlara biletimizi aldık. Sorunsuz bir şekilde de Erzurum’a geldik. Havaalanı ile şehir merkezi arası yaklaşık olarak 18 km kadar ve taksiyle yaklaşık olarak 15 TL gibi bir ücrete merkeze inebiliyorsunuz. Fakat trafik hızlı olduğunda bu ücret artabiliyormuş. Neyse eğer biz bekleriz diyorsanız, şehir merkezine Erzurum Belediye Otobüsleri ile de gidebilirsiniz. Zira otobüsler çok daha ucuz oluyor.