Tekirdağ

Yaz aylarında Marmara Bölgesi’nin en çok tatilci alan şehirlerinden, yerel halkın geçimini verimli toprakları üzerinden tarım ile gerçekleştirdiği, Bizans dönemi ve daha öncesine dayanan geçmişi ile bir çok medeniyete ev sahibi yapmış, havası ile içinizi ısıtacak şehrimiz, Tekirdağ.

Türkiye’nin bir ucundan bir diğer ucuna gidiyoruz… Erzurum’daki seyahatimizin ardından direkt olarak Tekirdağ’a uçacağız. Hemen Tekirdağ Uçak Bileti şeklinde arattırdık ve biletimizi uygun fiyattan temin ettik. Toplam nüfusu 900.000’in üzerinde olan Tekirdağ, Marmara Bölgesi’nde yer alıyor. Çanakkale, Kırklareli, İstanbul ve Edirne gibi illerle komşu olan güzel şehrin eski adı Tekfürdağı’ymış. Bizans ve Osmanlı gibi birçok köklü medeniyete ev sahipliği yapan Tekirdağ’da halk verimli tarım arazilerinden geçimini sağlıyor. Şehir, ülkemizin ayçiçek ve buğday üretiminin yok büyük bir kısmını karşılıyor. İlin doğusunda sanayi, endüstri ve tarım ekonomisi ön planda. Ülkemizin en hızlı sanayileşen 1. şehri olan Tekirdağ, her sene göç alan bir şehirdir.

Tekirdağ Gezilecek Yerler

Tekirdağ Gezilecek YerlerŞarköy: Tekirdağ’ın güneybatısında yer alan Şarköy, özellikle turizm mevsiminde ziyaretçi akınına uğruyor. Yeşil bağları ve zeytinlikleri ile çok şirin bir ilçe. Yazlık, otel, pansiyon, motel gibi konutlar çoktur. Tam bir tatil beldesi olan Şarköy’ün üzümü meşhurdur.

Mürefte: Meşhur Şarköy’e bağlı bir beldedir. İstanbul’a uzaklığı 227 kilometredir. Şarap sahili ve üzüm bağları şeklinde dile getirilen bir yerdir. Ülkemizdeki şarap üretiminin 10’da 3’ü buradan karşılanıyor. Toplamda 30 tane şarap tesisi bulunuyor. Ülkemizin ilk Şarap Müzesi de, Mürefte’de yer alıyor. Masmavi denizi ve yemyeşil ağaçları ile muazzam bir görüntü oluşturan mükemmel bir beldedir.

Uçmakdere: Birbirinden güzel koyların yer aldığı ve muhteşem bir manzara sunan bir yerdir. Marmara kıyılarının nadir köşelerinden biridir. Buraya giderken Marmara’yı yüksekten seyredecek ve izlemeye doyamayacaksınız.

Tekirdağ Köftesi

Ne Yenir, Ne Alınır

Türkiye’nin dört bir yanında meşhur olan Tekirdağ Köftesi’ni yemeden buradan asla gitmeyiz! Hemen tattık köfteyi ve o kadar çok yedik ki, yerimizden kalkamadık. Kıyma, taze soğan, maydanoz, yumurta ile yapılan çılbırı da öğle yemeği niyetine yedik. Ciğer Sarması, Damat Paçası, Akıtma gibi lezzetlerden de birazcık tattık. Üzerine Höşmerim ve Gaziler Helvası tatlıları yedik. Lezzetlerden memnun kaldık, özellikle köfteye bittik.

Hediyelik eşya olarak alabileceğiniz, yöreye özgü tek dikkatimizi çeken “Karacakılavuz Dokumaları” oldu. Kilim, eldiven ve heybe gibi çeşitli dokuma ürünlerinden birkaç tane aldık.

Tekirdağ Yol Haritası

Şehirde havaalanı mevcut. Biz Tekirdağ Ucuz Uçak Bileti temin ederek Erzurum’dan havayolu ile geldik. Karayolunu kullanmak isteyenler için; Tekirdağ İstanbul’a 146 kilometre, İzmir’e 369 kilometre, Ankara’ya 593 kilometre uzaklıkta. Civar şehirlerden gelirken karayolunu tercih etmek iyi olacaktır, ancak uzak yerlerden gelmeyi düşünüyorsanız 1 ay öncesinde promosyonlu uçak bileti fırsatlarını araştırabilir ve son derece uygun fiyattan biletlerinizi temin edebilirsiniz.

• Tekirdağ Panoramik
  • Tekirdağ için Yorumlar
    Tekirdağ için Değerlendirmeler

Tarihçe

Tekirdağ’da insan yerleşimi ile ilgili en eski kalıntılara Karansıllı köyü dolaylarındaki Yatak, Kuştepe ve Malkara yakınlarındaki Balıtepe adlı buluntu yerlerinde rastlanmıştır. Bunlar Alt Paleolitik Çağ’a ait aletlerin bulunduğu açıkhava buluntu yerleridir. Tipolojik olarak bir milyon yıl ile 250 bin yıl önceleri arasına tarihlenebilirler. Tekirdağ’ın hemen doğusunda bulunan Menekşe Çatağı ise Kalkolitik Çağ’dan Helenistik Dönem’e kadar yerleşilmiş bir buluntu yeridir.

Tekirdağ’ın eski tarihi Trakya’daki diğer illere paralellik gösterir; ilk olarak Traklar tarafından iskan edilen bölge, Makedon, Pers, Roma ve Bizans egemenliğinin ardından 1357’de I. Murat tarafından fethedilerek Osmanlı topraklarına katılmıştır. 1703 yılında Avusturya İmparatorluğu’na karşı bağımsızlık mücadelesi veren asi Macar prensi Rakoczi’ye de ev sahipliği yapmış olan Tekirdağ, Osmanlı döneminin sonlarında Edirne vilayetine bağlı bir sancak merkezi idi. 93 Harbi’nde (1878) Rus, Balkan Harbi’nde (1912) Bulgar ve I. Dünya Savaşı’ndan sonra (1920-1922) Yunan işgali yaşayan il, Kurtuluş Savaşı ile gelen zaferin ardından 13 Kasım 1922 tarihinde kalıcı olarak Türk topraklarına katıldı.

Coğrafya

Tekirdağ, ilin batısında yer alan en yüksek tepesini 945 m. rakımlı Ganos Dağı (Işıklar Dağı)’nın oluşturduğu Tekir Dağları hariç genelde düzlüktür. Kuzeyde ilin en önemli akarsuyu olan Ergene nehri bulunur. Ergene yarattığı alüvyonlu ovaların verimliliğiyle il nüfusunun büyük bir kısmını çevresindeki yerleşimlere toplamıştır. Tekirdağ’ın bitki örtüsü Marmara Denizi kıyısında makilik, dağlık alanlarda ormanlık, diğer yerlerde ise step özelliği gösterir.

Dahası mı?
diğer konularımıza da gözatın.

Gerekli alanlar var
Lütfen Bekleyiniz...
Sizin için en uygun uçuşları hazırlıyoruz.