Yalova

Ülkemizin en şirin turistik şehirlerinden, en küçük kentimiz olmakla beraber en büyük kıyı şeridine sahip, bereketli toprakları ile bir çok meyvenin en güzelini bulabileceğiniz, yaylaları, gölleri, şelaleri ve daha bir çok tabiat harikası ile, Yalova.

6 Haziran 1995 tarihinde il olan Yalova, Adana’dan sonraki durak noktamız oldu. Marmara Bölgesi’nde yer alan bu güzel şehre havayolu ile doğrudan gidebilmek pek mümkün değil. Yalova Uçak Bileti şeklinde araştırmalar gerçekleştirdiğimizde, şehirde havalimanı olmadığını öğrendik. Biz Kocaeli üzerinden güzel şehire gittik.

Yalova Gezilecek Yerler

Yalova Gezilecek Yerler Delmece Yaylası: Çınarcık İlçesi’nden çıkılan ve sahilden 17 kilometre içeride bulunan yayla, eşsiz doğal güzelliklere sahip bir yer. Bizi derinden büyüledi. Ihlamur, kestane, meşe ve çam gibi ağaç türlerinin arasında o nefis kokuları almak gerçekten hoş bir his. 400 dönüm arazideki yaylayı mutlaka görmelisiniz.

Dipsiz Göl: Delmece Yaylası’na yakın bir yerde bulunan, Dipsiz göl, Yalova şehrinin tek doğal gölüdür. Yeşillikle iç içe olan bu gölde bolca hatıra fotoğrafı çekinmeyi ihmal etmeyin.

Erikli Yaylası: Çınarcık İlçesi yakınlarında yer alan bir diğer yayla da, Erikli Yaylası’dır. 600 metre yükseklikte yaylada, Delmece Yaylası’ndaki gibi birçok ağaç türünü görebilmek mümkün. Buradaki Erikli Şelalelerini görmeyi de unutmayın. Ayrıca Üvezpınar köyü sınırları içerisinde ki, ziyaret edenleri adeta kendine hayran bırakan, ünlü Su Düşen Şelalesini görmeden dönmemelisiniz.

Milföylü Kebap

Ne Yenir, Ne Alınır

Marmara’nın incisinde ne yesek diye düşündük durduk ve yöreye özgü Pavli, Papara, Milföylü Yalova Kebabı, Yalova Köftesi gibi lezzetleri tattık. Karnımızı iyice doyurduktan sonra meşhur Termal Tatlı’yı da yedik. Lezzetlerin tamamı bizden geçerli not aldı, tadı damağımızda kaldı. Özellikle Milföylü Yalova Kebabı’nı şiddetle öneriyoruz.

Boynuz ve gümüş işlemeli takılar, Çınarcık işi iğne oyaları, çini işlemeleri, ipek kozası işlemesi, sabun çiçekleri hoş şehirden alabileceğiniz bazı hediyelik eşyalar. Biz, ilgimizi çektiği için sabun çiçeklerinden birkaç tane ve ipek kozası işlemelerinden aldık.

Yalova Yol Haritası

Adana’dan Yalova’ya havayolunu kullanarak gitmek için birçok seçenek var. İstanbul, Bursa ve Kocaeli üzerinden de Yalova’ya gidebilirsiniz. Yalova Ucuz Uçak Bileti araştırmalarımız esnasında Kocaeli şehrine uçak bileti almayı daha uygun gördük. Kocaeli Yalova arası 80 kilometre. İstanbul’dan Yalova 89 kilometre, Bursa’dan ise 68 kilometre uzaklıkta.

• Yalova Panoramik
  • Yalova için Yorumlar
    Yalova için Değerlendirmeler

Tarihçe

Bölgedeki ilk yerleşimler prehistorik çağlarda MÖ 3000 yıllarındadır. Bölge MÖ 2000’lerde Hititler, MÖ 1200’lerde Frigler bölgede hakimiyet kurdular. Bölge MÖ 74’de Romalılar tarafından fethedildi. Roma İmparatorluğu’nun 395 yılındaki bölünmesinden sonra Yalova Bizans İmparatorluğunun yönetimine geçti. 1302’de, Yalova Osmanlı Devleti’nin kontrolüne geçti. Mustafa Kemal Atatürk yaşamının son bölümünde ara sıra Yalova’yı ziyaret etmiş ve Yürüyen Köşk’te dinlenmiştir. Bir konuşmasında “Yalova benim kentimdir.” şeklinde şehre olan sevgisini dile getirmiştir.

Coğrafya

Yalova, verimli ve bereketli ovalara sahiptir. Çınarcık, Gökçedere, Kirazlı, Kılıçköy ve Taşköprü ile deniz arasında birbirinden alçak tepeciklerle ayrılan büyüklü küçüklü ovalar oluşmuştur. Bu ovalar, akarsular boyunca uzanmakta olup çevrelerinde meyvecilik ve sebzecilik yapılmaktadır. Yalova’nın toplam yüzölçümünün (84.700 ha) %82’si, tarım arazisi (22.173 ha), orman alanı (46.809 ha) ve çayır-mera arazisinden (7.944 ha) oluşmaktadır.

Dahası mı?
diğer konularımıza da gözatın.

Gerekli alanlar var
Lütfen Bekleyiniz...
Sizin için en uygun uçuşları hazırlıyoruz.